A jelenlegi inflációs környezetben a magyarok 80 százaléka jelezte, hogy kevesebbet költ az anyagi helyzete megóvása érdekében, a fogyasztók főleg élelmiszerek és higiéniai termékek vásárlását fogják vissza – ismertette a Magyar Cetelem Bank vezérigazgatója az ügyfeleik körében végzett kutatás eredményei kapcsán.

Szabó Péter hozzátette, a május első felében készült felmérésbe több mint 1000 embert vontak be. Közölte, a költések visszafogása mellett a magyarok 24 százaléka többet dolgozik, azaz többlet bevételre igyekszik szert tenni az anyagi helyzete fenntartása érdekében, 12 százalékuknak azonban már hozzá kellett nyúlnia megtakarításaihoz.

A Cetelem magyarországi ügyfeleinek visszajelzéseiből az is kiderült, hogy a következő 12 hónapban 20 százalékot meghaladó áremelkedésre számítanak az élelmiszereknél és az építőanyagoknál, de több más termékcsoportban is az árak növekedésével számolnak.

Az infláció mellett az orosz–ukrán háború hatásairól is kérdezték a fogyasztókat, a visszajelzések pedig azt mutatták, hogy miközben az utóbbi miatt a válaszadók 20 százaléka lemondott egy tervezett nagyobb beruházásról (például autóvásárlás, illetve ingatlan-beruházás), 65 százalékuk azt mondta, nem változtatott fogyasztói szokásain a fegyveres konfliktus miatt.

Forrás: MTI